Artykuły - OptiDieta

WSPANIAŁA RUCOLA

Rukola jest zdecydownie nie doceniona, a jest bogatym źródłem wielu witamin i minerałów.
Roślina ta zawiera około osiem razy więcej wapnia, pięć razy więcej witaminy A, witaminy C i witaminy K i cztery razy więcej żelaza niż ta sama ilość sałaty lodowej.
Liście rukoli są bogate w witaminy z grupy B, C oraz błonnik i chlorofil. Ułatwia trawienie potraw tłustych np. serów pleśniowych.
Dodatkowo dużym plusem jest to że, rukola ma bardzo mało kalorii bo 20 g rukoli to tylko 5 kcal. Jest bogata w błonnik, który daje uczucie sytości i poprawia pracę jelit.
W kuchni rukola może być wykorzystywana na różne sposoby.
W naszym cateringu dietetetycznym Optidieta, często jej używamy ze względu na jej wspaniałe wartości.
Sprawdza się ona zarówno na surowo ale też podsmażona i po ugotowaniu a z racji charakterystycznego smaku, liście rukoli stanowią doskonały dodatek do wielu dań.
 
32222623_10215727527770576_8094491109176115200_n.jpg

ZBILANSOWANA DIETA

Czym więc jest zbilansowana dieta?
 
Pod pojęciem diety zbilansowanej kryje się sposób żywienia pokrywający zapotrzebowanie organizmu na wszystkie składniki odżywcze bez wykluczania poszczególnych rodzajów żywności.
 
Powinniśmy zapamiętać, że systematyczność posiłków okazuje się bardzo istotne i niezbędne do prawidłowego i efektywnego funkcjonowania naszego organizmu.
 
Zbilansowana dieta i prawidłowe odżywianie to podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia. Jej celem jest dostarczenie wszystkich niezbędnych składników do prawidłowego funkcjonowania organizmu, dlatego nie ma ograniczeń czasowych stosowania tego modelu żywienia, zbilansowana dieta jest bezterminowa.
 
Chcąc wprowadzić zbilansowany sposób odżywiania, należy pamiętać o kilku zasadach, dzięki którym zachowamy zdrowie i piękną figurę:
- spożywajmy 4–5 posiłków w ciągu dnia z zachowaniem przerw nie dłuższych niż 4 godziny
- pijmy co najmniej 1,5 litra wody w ciągu dnia unikamy słodzonych napojóW
- wyeliminujmy niezdrowe przekąski (chipsy, słodycze) oraz posiłki typu fast food
- zadbajmy o różnorodność dzięki czemu unikniemy monotonności
- ograniczmy cukier stołowy
- używany dużo warzyw i dobrej jakości mięsa
- urozmaicajmy techniki kulinarne i wzbogacajmy posiłki o zioła i przyprawy
- ograniczajmy cukry proste do minimum.
 
Pamiętajmy, że zalecenia dla osób chorych mogą być inne w zależności od danego schorzenia. Jednocześnie inne wytyczne obowiązują też dzieci, młodzież, kobiety w ciąży oraz karmiące.
 
OptiDieta to idealny catering w którym stawiamy na zbilanosowane posiłki, które dostarczą wszystkie odpowiednie wartości odżywcze.
 
30740551 10215574344381087 2849247438349271040 n
Jarmuż

Jarmuż

Jarmuż to odmiana kapusty o długich, pomarszczonych liściach, której właściwości zdrowotne są doceniane m.in. w Skandynawii.

Bataty

Bataty

Bataty, czyli słodkie ziemniaki zawierają niemal każdy rodzaj witamin, składników mineralnych i fitonutrientow. Średniej wielkości batat (ok. 100 kalorii)